سلام و عرض ادب
توی درس “کار با انیمیشن ها” برای تغییر رنگ از قرمز به مثلا آبی ، تابع زیر را نوشتیم:
سوالم اینه که آیا ما در این تابع، دو بار از قابلیت state استفاده کردیم؟
آخه دوبار از by استفاده شده
اگر اینطور نیست، پس by اول با by دوم چه فرقی داره؟
آیا هر دو از لحاظ تعریف یکی هستند؟
ممنون
fun AnimateColor(){
var isNeedColorChange by remember {
mutableStateOf(false)
}
var startColor = Color.Red
var endColor = Color.Blue
val backgroundColor by animateColorAsState(
targetValue = if (isNeedColorChange) endColor else startColor,
animationSpec = tween(5000,100)
)
…………….
…………………
……………….
}
- ناصر قویمی asked 1 سال ago
- last edited 1 سال ago
- You must login to post comments
سلام
بله توی این مثال ما دوبار از قابلیت state استفاده کردیم
حالا دوباره به تفصیل به توضیحات کد میپردازم:
1. `AnimateColor` یک تابع در Jetpack Compose است که برای انیمیشن تغییر رنگ استفاده میشود.
2. در داخل `AnimateColor` یک متغیر به نام `isNeedColorChange` تعریف شده است که از `remember` برای ذخیره و بازیابی وضعیت آن در طول دورههای recomposition استفاده میشود. این وضعیت برای تعیین اینکه آیا نیاز به تغییر رنگ وجود دارد یا خیر است.
3. `startColor` و `endColor` دو متغیر از نوع `Color` هستند. مقدار `startColor` به رنگ قرمز (Red) و مقدار `endColor` به رنگ آبی (Blue) تنظیم شده است. این دو رنگ هستند که انیمیشن بین آنها اجرا میشود.
4. `backgroundColor` یک متغیر از نوع `Color` است که با استفاده از تابع `animateColorAsState` انیمه میشود. این متغیر مقدار رنگ فعلی را نگه میدارد که بر اساس اینکه `isNeedColorChange` درست یا غلط باشد، تغییر میکند.
5. `animateColorAsState` یک تابع در Jetpack Compose است که دو آرگومان میگیرد:
– `targetValue`: این مقداری است که رنگ به آن انیمه میشود. در اینجا، اگر `isNeedColorChange` درست باشد، `endColor` و در غیر این صورت `startColor` انتخاب میشود.
– `animationSpec`: این مشخص میکند که انیمیشن چگونه اجرا میشود. در اینجا از یک انیمیشن `tween` با مدت زمان 5000 میلیثانیه (5 ثانیه) و تاخیر 100 میلیثانیه استفاده شده است.
- You must login to post comments
Please login first to submit.